måndag 11 februari 2013

Marodören

Vi har en alldeles egen liten marodör boendes hos oss och det är lika irriterande varje gång man hitta något hon gett sig på något man inte vill att hon skall ge sig på. På ett sätt ska man väl vara glad att hon inte ger sig på dyrare grejer än så här och detta är en av anledningarna till att jag oftast har stängt till rummet som jag sitter och pysslar i när jag ej är där inne.



Marodören har även ett namn, nämligen Fröken Smulan och hon är lika fin som en fröken och går lika graciöst som en fröken och är en otroligt charmig sällskapsdam i sängen som kräver sin beskärda del av uppmärksamhet när det passar henne och man kan inte vara förbannad på henne några längre stunder då det oftast räcker med en blick från henne så har man oftast ganska snabbt glömt det som hänt.


Marodören har hittat lådan med böcker som är stående i rummet där jag pysslar som jag gärna vill spara men som jag ej vill ha framme och det är väl lika bra att ge sig upp på vinden med lådan så inte också lådan blir förstörd. Får leta reda på den grå huliganen till katt och stänga in henne i ett av sovrummen så hon inte följer med upp. 

Det är bara att konstatera att det skulle vara riktigt tomt utan de små liven, sitter just nu med Nelly (den grå huliganen) i knät medan jag surfar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar