måndag 18 februari 2013

Loppisfynd

Var på Erikshjälpen här i Vänersborg i onsdags för att se om de fått in något roligt i bokväg. Ja ja vet att jag tidigare skrivit att jag har en ordentlig bunt med olästa böcker här hemma men har ibland haft turen när jag varit på Erikshjälpen att jag hittat relativt nyutkomna böcker som jag gärna velat läsa men som man inte hunnit med att köpa eller låna på biblioteket men hittade tyvärr inte böcker denna gången.


Hittade tre sådana här söta små koppar med fat, kan nog egentligen tänka mig att detta är espessokoppar men tanken slog mig att de var perfekta till att ha glögg i och saknar ibland ett par mindre fat när man känner att assietter (stavas det verkligen så) är för stora


Vår kanna till att mjölk i till kaffet är ytterst vit och tråkig och trots att den är lite använt så ser den ändå sliten ut. Gillar porslin med färg i (gärna grönt) antagligen då det blir en kontrast till allt det ljusa vi har hemma


Hittade också denna söta och oanvända skål. Gjorde mig av med en hel del lite större skålar i våras som varit antingen slitna eller spruckna och sedan dess har vi haft det lite skralt med vettiga lite större skålar till exempel till sallad och jag har inte haft en tanke på att kika efter detta när man varit ute och handlat. 

Erikshjälpen hade utförsäljning till halva priset då de skulle renovera. Kom undan undan för 30 kr på redan billiga priser

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar