tisdag 12 februari 2013

Födelsedagar


Om drygt en månad börjar det tyvärr hopa ihop sig med födelsedagskalas för vår del. Från den 19 Mars och ungefär en månad framåt fyller 8 personer i vår familj år (varav 3 av dessa 8 personer fyller år den 19 och 20 Mars) och vi kanske inte går på alla födelsedagar då vi kanske har tur så har mer en person inom samma familj klumpat ihop sina födelsedagar som fyller år samma vecka. Till varje födelsedagsbarn/person brukar jag försöka i mån av tid och ork göra ett eget kort som följer med paketet till personen i fråga. Hade tänkt mig att jag skulle satt mig idag och gjort ett par kort, eller i alla fall påbörjat med att göra de kort jag tänkt göra till dem som vi ska på kalas hos på lördag men det har av olika anledningar inte blivit av då denna dagen gått av bara farten med att jag bland annat ringt vårdcentralen, ätit lunch med mina föräldrar på Överby köpcentrum och passade även på att handla mat när jag ändå var på Överby vilket verkligen behövdes då kylskåpet började bli tomt. Förhoppningsvis kan man i alla fall påbörja med att göra de 2 korten i morgon som ska ges bort i helgen då vi ska på kalas då jag ändå blir tvungen att hålla mig hemma i morgon då de skall komma och göra den årliga rengöringen av luftvärmepumpen någon gång under morgondagen så borde jag ha lite tid över då jag inte hade en tanke på om de visste om de skulle komma på för eller eftermiddagen. Gäller bara att hitta inspirationen av vad man kan tänkas vilja göra för kort, ska nog försöka fortsätta med städningen på skrivbordet så man förhoppningsvis bara kan sätta sig och börja med tillverkningen av korten under morgondagen om man har turen att lusten skulle infalla sig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar