fredag 8 februari 2013

Dansk leverpastej


Det är inte många gånger sedan jag flyttade hemifrån som jag ätit eller köpt dansk leverpastej. Var länge sedan jag prickade in att mina föräldrar hade det hemma när jag var där och åt lunch. Dansk leverpastej finns ibland i livsmedelsaffärerna men det är oftast för stora förpackningar för vårt behov här hemma då det inte är så ofta som mannen i hushållet äter leverpastej och det blir inte samma smak efter att ha fryst in leverpastej. Häromdagen när jag var och handlade på Hemköp här i närheten såg jag till min glädje att de hade Dansk leverpastej till försäljning över den manuella disken. Köpte en lagom bit leverpastej samt grovt bröd och ätit detta med Asier (som är en typ av inlagd gurka) på till frukost varje dag sedan dess och det har varit lika gott har det varit varje gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar