fredag 1 februari 2013

Annorlunda användningsområde

Köpte denna aebleskivepanna i gott skick från Skeppshult på Erikshjälpen för ett tag sedan. Har visserligen en sådan sedan tidigare fast i billigare variant som jag köpte i Norge då jag sommarjobbade där för många år sedan som periodvis blivit flitigt använt. Tanken när jag såg denna var att ha som det är på bilden, till nämligen att ha värmeljus i. Blev riktigt nöjd med resultatet.



I Danmark använder man detta järn som är rund som en halv tennisboll till att göra aebleskiver i och det påminner en hel del plättar som är runda som bollar och dessa är ruskigt goda när man får dem precis nygjorda. Ska jag vara ärlig så vet jag faktiskt inte vad man har dessa järn till i Sverige då jag vet att de finns att köpa i Sverige då jag köpte en ett år till min bror i julklapp, vet att det finns att köpa i vissa välsorterade tillbehörsaffärer där de säljer kök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar