söndag 10 februari 2013

Böcker


Vi har en mindre bokhylla i ett av våra sovrum till böcker som kanske är en meter hög och ca 80 cm bred och passar bra där den står i och med att vi har snedtak i alla våra sovrum och bokhyllan står placerad på en av kortväggarna i ett av rummen som har kortast vägg.

Här i veckan gick jag äntligen vilka böcker i bokhyllan jag gärna vill spara och vilka jag vet med mig att jag aldrig kommer att läsa om igen och inte vill ha kvar och därmed kan skänka till exempel till Erikshjälpen där man sedan vet att pengarna går till välgörande ändamål. Blev en ordentlig hög som sorterades ut och som ska skickas iväg och nu kan man äntligen få plats med böcker i bokhyllan som man inte läst.  


 Nu blir det att fortsätta att fylla på listan med böcker jag börjat göra med böcker man redan läst så man slipper köpa eller låna om samma böcker som man redan har läst eller själv har haft. Hinner jag inte med det i kväll så får jag försöka sätta mig och göra det i morgon så det blir gjort innan jag lämnar bort bokhögen som blev utrensad häromdagen.

Trots att bokhyllan inte är stor så hittade man en och annan bok som man inte tänkt på att man hade i sin ägo eller ens tänkt på att man faktiskt ägde. Vissa böcker väcker minnen som man trodde man glömt eller ska man i vissa fall förträngt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar