tisdag 4 december 2012

Fotande i snövädret som är


När jag upptäckte snön som kom under helgen som var så blev jag så otroligt sugen på få med mig kameran ut och fota men har varit förkyld och hemma från arbetet sedan i onsdags morse efter att ha gjort nattpass på jobbet och idag tog jag mig till arbetet trots att jag fortfarande var förkyld. Vi fick presentkort i födelsedagspresent för någon vecka sedan och då jag och K fyller år dagarna efter varandra så brukar vi oftast få gemensamma födelsedagspresenter och i år fick vi ett par presentkort i en av de större elektronikbutikskedjorna vilket uppskattades då vi är i behov av Tv. Vi var i Göteborg och kikade runt vad som fanns och K hade kikat ut en lämplig modell men båda insåg att just den modellen var alldeles för dyr för tillfället och kikade runt vad som fanns i lämpligt utbud men hittade ej något som lockade. Jag gick förbi lite snabbt på kameraavdelningen på vägen ut ur affären och kikade vad en ny systemkamera skulle kosta då min befintliga kamera visserligen fungerar som den ska men minneskorthållaren är ur funktion och minneskortet sitter för tillfället fast med silvertejp för att man ska kunna använda kameran. Kikade i alla fall runt bland kamerorna och hittade att de hade kampanj på efterföljaren till min Nikon. Det var rimligt och jag kom hem med en ny kamera som betalades till viss del av presentkorten men dock utan Tv.

I morgon hinns det inte med då det är både personalmöte samt lite andra ärenden som skall uträttas så tänkte försöka få till det på onsdag och med mig kameran ut en sväng och samtidigt få mig en längre promenad om jag känner att jag orkar det med förkylningen jag fortfarande går och dras med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar