fredag 25 januari 2013

Temperatur

I det stora hela trivs jag väldigt bra här där vi bor nu men något jag irriterar mig på något enormt med boendet så är det trots att man har värmepumpen på 25 grader och har på de flesta element på närmare 25 grader så är ytterst sällan över 20 grader inomhus och det känns riktigt kallt och det drar en hel del på sina ställen. Bara att konstatera att husen är riktigt dåligt isolerade och det drar från diverse olika ställen på byggnaderna, samt till detta tillkommer dyra värmeräkningar den här årstiden även om tempen sällan överstiger 20 grader inomhus mer än den årstiden då det är plusgrader på utsidan. 

Vill tillägga att vi bor i en bostadsrätt och hade boendet varit mitt egna helt och hållet så hade jag sett till att isolera boendet mer eller mindre omgående när vädret tillåter det samt installerat någon mer effektiv och i slutänden mer ekonomisk värmekälla, till exempel braskamin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar