tisdag 8 januari 2013

Utgifter

Lyssnade på Karlavagnen på vägen till arbetet i går kväll och där pratades det ekonomi och att för många är januari en tuff månad, vilket jag kan förstå då de flesta får lön innan jul och det är upp till en vecka tidigare än vanligt och en del av dessa pengar spenderas på grejer och klappar inför jul.

En kvinna berättade i programmet att deras familj hade skrivit upp innerhållet på varje köp (utom matkvitton) under 2 månaders tid för att få en bättre uppfattning om vad de egentligen handlade, speciellt de små köpen som man annars inte tänker på att man gör blev en liten tankeställare för mig. Är varken ekonomisk eller slösaktig av mig men vet ändå med mig att jag har blivit mer och mer medveten om vad jag handlar och vad jag lägger pengarna på de senaste åren och det har jag nog till stor del K som jag lever med att tacka för, både på gott och ont. Tanken slog mig att vi under någon månad kanske skulle testa att skriva upp vad som handlas för att se vart pengarna tar egentligen vägen, men har nog svårt att få med K på detta även om det hade vart kul att få reda på lite mer specificerat vad pengarna egentligen går till även om vi har tillräckligt så vi klarar oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar