torsdag 10 januari 2013

Oplanerad men välbehövlig shopping


Var hos tandläkaren i eftermiddag och efter det hämtade ut ett par skor som jag beställt eller rättare sagt två par skor som beställde i helgen på Eccos hemsida och åkte även förbi Jysk på vägen till jobbet så jag skulle arbeta kvällen nu i kväll och köpte nya vintertäcken på Rea. Hade tänkt redan i höstas att köpa nya vintertäcken men av ren lathet blev det aldrig av att nya täcken köptes, när jag åkte förbi Jysk såg jag att det flaggades att de hade Rea och kom att tänka på de uteblivna täckena och bestämde mig snabbt och lätt för att ta mig en sväng förbi och kika vad som fanns och till mina stra glädje hittade jag vad jag tror är vettiga täcken till vettiga pengar på rea, känns som att det trots allt lönade sig att vänta med att köpa nya täcken. Skorna kanske enligt många blev dyra även om de var på Rea, men då jag köper skor såpass sällan som jag gör så lägger jag hellre ner lite extra pengar på bra skor som sitter bra som jag tror mig kommer att trivas i i än ett par halvadana som bara blir liggandes som var billigare, det är bara atyt inse att jag börjar lära mig av mina misstag.

Har blivit lite fler inköp än vad jag tänkt mig idag, men får försöka se det så att det är vettiga inköp som behövs först hämta skorna även om de inte skall betalas på direkten så ska de betalas inom kort, tandläkarbesök samt nya vintertäcken till oss.

Ser fram emot att få prova skorna då jag ej hann med det förut, blir en del att få med sig in när jag kommer hem men det ska allt ordna sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar